Om uddannelsen

Er der væsentlige fællestræk ved alle sprog på jorden? Hvorfor og hvordan ændrer sprog sig med tiden? Hvordan udtaler vi ord og sætninger?

Hvad er det særlige ved lingvistik på KU?

Uddannelsen har to specialiseringer, som hver især giver mulighed for at fordybe sig i enten det sproghistoriske perspektiv eller at se på sproget som en mental egenskab, der sætter os i stand til at kommunikere med hinanden. Desuden er der fokus på at forbinde grammatik og fonetik med hinanden.

Hvad bidrager man med som kandidat?

Som kandidat i lingvistik fra KU har man dyb indsigt i forskelle mellem verdens sprog, hvilket gør en velegnet til at undervise i dansk som fremmedsprog. Man har også solide analytiske færdigheder og træning i systematiske tilgange til at løse problemer, især sproglige. Det åbner muligheder for arbejde med sprogteknologi, men kandidater i lingvistik besidder generelt stærke analytiske evner, der er anvendelige i mange brancher.

Adgangskrav og optagelse

For at søge optagelse på denne kandidatuddannelse skal du have en adgangsgivende bacheloruddannelse eller en anden tilsvarende dansk eller udenlandsk uddannelse, som vi vurderer som relevant. Du søger optagelse gennem ansøgningsportalen.

Nedenfor kan du læse mere om adgangskrav og hvilke dokumenter du skal uploade i ansøgningsportalen. 

Adgangskrav

Hvis du har afsluttet, eller forventer at afslutte, en adgangsgivende uddannelse inden studiestart, kan du søge ind på en kandidatuddannelse.

Akademiske adgangskrav

Du er garanteret en plads på uddannelsen, hvis du har en af nedenstående uddannelser og søger ind rettidigt: 

  • Lingvistik, Københavns Universitet (retskravsbachelor)
  • Finsk, Københavns Universitet (retskravsbachelor)
  • Indoeuropæisk, Københavns Universitet (retskravsbachelor)

Du kan vente op til tre år med at bruge retskravet.

Læs om hvordan du søger ind

Hvis du har en af nedenstående bacheloruddannelser, opfylder du alle adgangskrav til kandidatuddannelsen i lingvistik:

  • Lingvistik, Københavns Universitet (retskravsbachelor)
  • Finsk, Københavns Universitet (retskravsbachelor)
  • Indoeuropæisk, Københavns Universitet (retskravsbachelor)
  • En humanistisk sproglig bacheloruddannelse med tilvalg på 45 ECTS i Lingvistik fra Københavns Universitet
  • Kognitions- og datavidenskab med specialisering i lingvistik fra Københavns Universitet
  • Lingvistik, Aarhus Universitet

NB. Selvom du opfylder adgangskravene, er du ikke garanteret en plads på uddannelsen medmindre du har retskrav og søger rettidigt.

Læs om hvordan du søger ind.

Se hvilke kandidater på KU, din bachelor er forhåndsgodkendt til at give adgang til

Du kan stadig søge om optagelse, hvis din bachelor ikke automatisk opfylder adgangskravene. Du tages i betragtning til optagelse, hvis det vurderes, at du har en humanistisk sproglig bacheloruddannelse med 45 ECTS indenfor følgende områder:

  • Introduktion til lingvistik (15 ECTS)
  • Typologisk grammatisk analyse (15 ECTS)
  • Fonetik og fonologi eller Semantik og pragmatik (15 ECTS)

Læs om hvordan du søger ind.

Sprogkrav

Du skal opfylde sprogkrav for Dansk A og Engelsk B

Alle ansøgere uden retskrav skal dokumentere følgende sprogkrav:

  • Dansk A (dansk gymnasieniveau) eller tilsvarende danskkundskaber (fx Studieprøven).
  • Engelsk B på (dansk gymnasieniveau) eller tilsvarende engelskkundskaber.

Ansøgere med retskrav er fritaget for at dokumentere sprogkrav. Det betyder, at du ikke behøver at uploade dokumentation for sprogkrav, hvis du har retskrav til den ansøgte uddannelse.

Frist for dokumentation af sprogkrav

Hvis du ikke indsender dokumentation for sprogkrav sammen med din ansøgning, skal du indsende det senest:

  • 1. august (studiestart til september)
  • 1. januar (studiestart til februar)

Ansøgningsfrister

Studiestart i september

1. marts kl. 23:59

Ansøgningsfrist for alle ansøgere.
Ansøgningsportalen åbner for ansøgninger den 16. januar. Du vil modtage svar senest 10. juni.

Studiestart i februar

15. oktober kl. 23:59

Ansøgningsfrist for alle ansøgere.
Ansøgningsportalen åbner for ansøgninger 15. august. Du vil modtage svar senest 10. december.

Sådan ansøger du

Uddannelser der opfylder adgangskravene

Anden dansk eller udenlandsk uddannelse

Sådan vurderer vi din ansøgning

Prioritering af ansøgere

Hvis der er ledige pladser efter optag af retskravsbachelorer, prioriteres alle andre ansøgere efter følgende kriterier:

  • Karakterer i kurser inden for områderne sproghistorie, semantik, grammatik og fonetik (40 %)
  • Redegørelse for akademisk relevans (40 %)
  • Optagelsessamtale (20 %)
Optagelsestal lingvistik 2023
Optaget 15
Adgangsfordeling (retskrav/andet) 81% / 19%
Ansøgere 31
Aldersgennemsnit 27
Juridisk kønsfordeling (cpr. - m/k) 40% / 60%
Nationalitet (dk/international) 87% / 13%
Ledige pladser Nej

Undervisning og opbygning

Undervisningen på kandidatuddannelsen i lingvistik består af en kombination af forelæsninger, holdundervisning, øvelser og studenterfremlæggelser.

Da der er forholdsvis få studerende på uddannelsen, vil undervisningen oftest foregå på relativt små hold og forudsætte en høj grad af aktivitet fra de studerende. Det teoretiske læsestof, der for størstedelen er skrevet på engelsk, bliver diskuteret i undervisningen også med henblik på at kunne anvende de metoder, der bruges i lingvistiske undersøgelser. Praktiske øvelser indgår både i undervisningen og som forberedelse mellem de enkelte undervisningsgange.

Mange studerende vil gerne specialisere sig gennem lingvistisk relevante kurser, som ikke er en del af kandidatuddannelsens studieordning (fx dansk som andet- og fremmedsprog eller læsning under audiologopædi). Det er der rig lejlighed til i de valgfrie emner, hvor studerende også har mulighed for at fordybe sig i et selvvalgt emne, der ikke udbydes undervisning i. I så fald foregår undervisningen som individuel vejledning.

Ved specialiseringen i indoeuropæisk afvikles de specifikt sproghistoriske kurser som holdundervisning med en kombination af tekstlæsning, sproghistorisk orientering ved underviseren og skriftlige øvelser. Herudover afholdes en del undervisning i seminarform, hvor man, til dels på baggrund af studenteroplæg, diskuterer et udvalgt emne på baggrund af litteratur udvalgt af underviseren.

Undervisningen foregår i reglen på dansk, men hovedparten af litteraturen er på engelsk, og det er desuden en fordel at have et basalt kendskab til tysk, da en del hjælpemidler i form af ordbøger og andre opslagsværker er på tysk og i mindre grad fransk.

Kandidatuddannelsen i lingvistik fordrer, ligesom mange andre kandidatuddannelser på mindre fag, en høj grad af selvstændighed hos de studerende. Alle kurser kræver en del forberedelse, og det er almindeligt, at de studerende indgår i uformelle studiegrupper, hvor de i fællesskab arbejder med en oversættelse eller diskuterer en artikel forud for undervisningen.

Opbygning

Kandidatuddannelsen tager to år. Du kan vælge én af de to nedenstående specialiseringer. Det er kun muligt at vælge specialiseringen i indoeuropæisk, hvis du har en bachelor i lingvistik eller indoeuropæisk med specialisering i indoeuropæisk samt græsk propædeutik eller tilsvarende.

1. år

1. semester2. semester
Lingvistisk emne (15 ECTS)Sprog og samfund (15 ECTS)
Dansk talesprogs grammatik (15 ECTS)Funktionel-kognitiv lingvistik (15 ECTS)

Ovenstående opbygning er gældende for studiestart i september – Har du studiestart i februar ligger kurserne i omvendte semestre.

2. år

3. semester4. semester

Individuel sammensætning af fagelementer (i alt 30 ECTS).

Vælg fx:

  • Eksperimentel fonetik (15 ECTS)
  • Spontantalens fonetik (15 ECTS)
  • Specialiseringssprog (15 ECTS)
  • Projektorienteret forløb (15 ECTS)
  • Enkeltsprog (15 ECTS)
  • Indoeuropæisk emne (15 ECTS)
  • Kandidattilvalg (op til 30 ECTS)
Speciale i funktionel-kognitiv lingvistik (30 ECTS)

1. år

1. semester2. semester
Indoeuropæisk emne (15 ECTS)Sprog og samfund (15 ECTS)
Enkeltsprog (15 ECTS)Indoiransk og græsk sproghistorie (15 ECTS)

Ovenstående opbygning er gældende for studiestart i september – Har du studiestart i februar ligger kurserne i omvendte semestre.

2. år

3. semester4. semester

Individuel sammensætning af fagelementer (i alt 30 ECTS).

Vælg fx:

  • Eksperimentel fonetik (15 ECTS)
  • Spontantalens fonetik (15 ECTS)
  • Specialiseringssprog (15 ECTS)
  • Projektorienteret forløb (15 ECTS)
  • Dansk talesprogs grammatik (15 ECTS)
  • Funktionel-kognitiv lingvistik (15 ECTS)
  • Kandidattilvalg (op til 30 ECTS)
Speciale i indoeuropæisk (30 ECTS)

Fagelementer

Kurserne på kandidatuddannelsen i lingvistik afhænger af, hvilken specialisering du vælger.

Sprog og samfund

Kandidaten skal kunne analysere et sociolingvistisk problem på baggrund af en kritisk gennemgang af den eksisterende faglitteratur om emnet. Der gives desuden en indføring i basale metoder i sociolingvistiske undersøgelser, fx korpusundersøgelser baseret på en socialt varieret sammensætning af informanter eller interaktionelle dybdeanalyser af udvalgte samtaler.

Speciale

Den studerende erhverver sig tilstrækkelige kundskaber, færdigheder og fagligt overblik til selvstændigt at kunne udarbejde en større afhandling på videnskabeligt tilfredsstillende og tidssvarende niveau og med inddragelse af al relevant faglitteratur inden for et selvvalgt område af indoeuropæistikken eller lingvistikken. Ved valg af didaktisk-formidlende speciale lærer den studerende at formidle et afgrænset emne inden for faget til et bredere publikum eller at udarbejde passende undervisningsmateriale inden for et afgrænset sprog-/kulturhistorisk emne.

Funktionel-kognitiv lingvistik

Kandidaten skal kunne fremstille et syntaktisk, morfologisk eller leksikalsk område i et specifikt sprog inden for en funktionel-kognitiv og typologisk ramme.

Dansk talesprogs grammatik

Kandidaten skal kunne indsamle og behandle relevante data fra dansk talesprog og beskrive særtræk ved dansk talesprogs grammatik sammenholdt med dansk skriftsprogs grammatik og sat ind i en typologisk ramme med viden om forskellen på tale- og skriftsprog generelt.

Lingvistisk emne

Den studerende lærer at afgrænse og behandle et empirisk eller teoretisk lingvistisk område og fremlægge analysen mundtligt til en specificeret modtagerkategori efter eget valg. Den studerende lærer desuden at give fagligt begrundet respons på et fagligt oplæg under hensyntagen til den valgte modtagerkategori.

Enkeltsprog

Den studerende lærer, under anvendelse af relevante håndbøger og anden sekundærlitteratur, selvstændigt at oversætte og analysere en given tekst inden for et eller flere sprog inden for en af følgende sproggrene: baltoslavisk, anatolisk, germansk, italisk, keltisk, armensk, albansk eller tokharisk, synkront såvel som diakront. Den studerende lærer desuden selvstændigt at afgrænse, undersøge og på et forsvarligt videnskabeligt niveau behandle diakrone/komparative emner inden for den givne sproggren.

Indoeuropæisk emne

Den studerende lærer selvstændigt at afgrænse, diskutere og stille løsningsforslag til emner af fonetisk, (morfo-)fonologisk eller morfologisk art inden for den indoeuropæiske diakron-komparative lingvistik, det være sig inden for et af de attesterede indoeuropæiske enkeltsprog/sproggrene, det indoeuropæiske grundsprog eller dets forstadier.

Indoiransk og græsk sproghistorie

Den studerende lærer at oversætte en given oldgræsk og indoiransk tekst og at analysere den synkront såvel som diakront på et tidssvarende videnskabeligt niveau. Den studerende lærer desuden selvstændigt at afgrænse, undersøge og behandle diakrone/komparative emner inden for oldgræsk og indoiransk på et forsvarligt videnskabeligt niveau.

Projektorienteret forløb

Kandidaten udbygger og anvender de færdigheder i lingvistisk analyse og fremstilling, som er erhvervet i studiets første år, samt tilegner sig færdigheder i at yde respons på andres analyser. Kandidaten erhverver praktisk erfaring i at anvende sine lingvistiske faglige og almene akademiske kompetencer i en arbejdssammenhæng.

Eksperimentel fonetik

Kurset tilrettelægges som praktiske øvelser i eksperimentel fonetisk analyse, der vil gøre den studerende i stand til selvstændigt at tilrettelægge og gennemføre eksperimentalfonetiske undersøgelser. Der forudsættes et grundlæggende kendskab til akustisk analyse af tale (som det, man kan erhverve sig på bacheloruddannelsen i lingvistik eller andre steder).

Selvvalgt sprog

Den studerende lærer, under anvendelse af relevante håndbøger og anden sekundærlitteratur, selvstændigt at oversætte og analysere en given tekst inden for en selvvalgt indoeuropæisk sproggren, synkront såvel som diakront. Den studerende lærer desuden selvstændigt at afgrænse, undersøge og på et forsvarligt videnskabeligt niveau behandle diakrone/komparative emner inden for den valgte sproggren.

Specialiseringssprog

Den studerende erhverver sig tilstrækkelige kundskaber til selvstændigt at kunne oversætte tekster fra det valgte sprog, kommentere dem synkront og sætte dem ind i en historisk-komparativ sammenhæng, under anvendelse af håndbøger og anden sekundærlitteratur.

Spontantalens fonetik

Kurset er en kombination af forelæsninger, holdundervisning, studenterfremlæggelser og øvelser. Du lærer at tilrettelægge og udføre en fonetisk undersøgelse baseret på spontantalekorpora, arbejde med instrumentalfonetiske metoder anvendt på optagelser af spontantale samt at analysere fonetiske data kvantitativt. Kurset giver en grundlæggende viden om principperne for undersøgelsen af fonetiske processer i spontantale og hvordan disse adskiller sig fra undersøgelser foretaget i laboratoriet samt om fonetiske processer og fænomener, der kendetegner spontantale i modsætning til andre typer tale (fx oplæsning og laboratorietale).

Udlandsophold

Der er rig mulighed for at komme på udlandsophold i Europa eller i resten af verden.

På kandidatuddannelsen kan du læse op til 30 ECTS af uddannelsen uden for instituttet, fx på et udlandsophold, så længe de kurser du tager udenfor instituttet, kan blive forhåndsgodkendt af dit fakultet.

Uddannelsen i lingvistik er forskningsbaseret. Afhængigt af hvilken profil du vælger, vil du blive undervist af lingvistiske og indoeuropæiske forskere, der inddrager deres egne og kollegers forskningsresultater i undervisningen.

Forskning i lingvistik

Lingvistik beskæftiger sig med sprog generelt snarere end med enkeltsprog, men råmaterialet til sprogvidenskabelige teorier er trods alt beskrivelser af enkeltsprog. Undertiden drejer det sig om sprog, der ikke forskes i ved andre institutter på fakultetet. I øjeblikket forskes der bl.a. i døves tegnsprog, ligesom et større forskningsprojekt arbejder med at undersøge hvordan den menneskelige hjerne analyserer sprogets grammatik, mens vi taler. Lingvister der specialiserer sig i fonetik, forsker blandt andet i, hvordan intonationen bruges til at binde ord sammen i fraser og sætninger og forsker også i de udtaleudviklinger, der foregår lige nu i verdens sprog.

Forskning i indoeuropæisk

Inden for indoeuropæisk forskes der i, hvordan det oprindelige indoeuropæiske grundsprog må have set ud, og man forsøger at beskrive dets udvikling til de enkelte indoeuropæiske sprog, vi kender i dag. Man ser bl.a. på de væsentligste lydforandringer, udviklingen af ordklasser og grammatiske kategorier og det fælles, nedarvede ordforråd. Et nyere forskningsfelt er relationer mellem indoeuropæiske og andre sprog i Europa i forhistorisk tid. I samarbejde med kolleger fra tilgrænsende fag forskes der desuden i det indoeuropæiske hjemland og migrationer, indoeuropæernes kultur og religion og forholdet mellem sprog, arkæologi og genetik.

Karrieremuligheder

På kandidatuddannelsen i lingvistik arbejder du videre med de centrale spørgsmål i lingvistikken, som du allerede har stiftet bekendtskab med på din bachelor — uanset om den også har været i lingvistik, indoeuropæisk eller et specifikt sprogfag. På kandidatniveau har du mulighed for at vælge én af to specialiseringer eller selv sammensætte din egen profil inden for et eller flere af de mange områder, hvor man anvender lingvistisk viden om sprog.

Uanset hvad du vælger at specialisere dig inden for, får du et dybdegående kendskab til de væsentligste faglige problemstillinger og teoretiske tilgange inden for sprogvidenskaben. Du opnår øvelse i at arbejde med fagets metoder og i at vælge den mest hensigtsmæssige tilgang til belysning af specifikke problemstillinger.

Mød færdige kandidater fra lingvistik

Ida, assisterende redaktør

Eli, sprogspecialist

Mads, ekstern lektor

Specialisering i funktionel-kognitiv lingvistik

Denne specialisering har et særligt fokus på variationsbredden i sprogs indholds- og udtryksstruktur, strukturens manifestation i sprogbrug, sproglige universalier, sprogforandring og dansk grammatik. Den lingvistiske viden om sprog bruges bl.a. i undersøgelser af, hvordan børn lærer at tale, hvordan vi producerer og forstår sætninger i tale- og skriftsprog, samt i udarbejdelsen af sprogpolitikker, ordbøger og grammatikker samt i fremmedsprogsundervisning.

Specialisering i indoeuropæisk

På denne specialisering arbejder du med udvalgte indoeuropæiske sprog. Indoeuropæisk er verdens mest udbredte sprogfamilie og omfatter alle europæiske sprog på nær finsk, baskisk, ungarsk og tyrkisk. Du får en forståelse af forholdene omkring det rekonstruerede indoeuropæiske grundsprog samt den synkrone og diakrone analyse af flere indoeuropæiske sproggrene, med udgangspunkt i international forskning og indsigt i teorierne vedrørende det indoeuropæiske hjemland, de indoeuropæiske migrationer og grænsefladerne mellem især sprog og arkæologi.

Du kan kun vælge specialiseringen i indoeuropæisk, hvis du har en bachelor med specialisering i indoeuropæisk samt græsk propædeutik.

Jobmuligheder

Mange studerende opnår allerede i løbet af studiet erhvervserfaring i form af oversættelsesjob, undervisning, særligt i dansk som andetsprog, eller anden form for formidling, hvilket giver et godt afsæt for jobsøgning efter endt uddannelse.

Lingvisters generelle viden om sprog og om sammenhængen mellem sprog og kultur, samt evnen til selvstændigt at behandle store datamængder og til at videreformidle såvel data som analyseresultater gør dem attraktive for både akademiske og øvrige (private og offentlige) arbejdspladser.

Udviklingen i informationsteknologien har betydet, at kandidater med en solid viden om sprog i dag efterspørges i mange nye sammenhænge. Kandidater i lingvistik kan med deres kombination af naturvidenskabelige og humanistiske kompetencer finde ansættelse fx inden for telekommunikation og ved udvikling af systemer til maskinoversættelse, intelligente søgesystemer, talegenkendelse og produktion af tale ud fra skrift.

Det er også muligt at komme til at arbejde med diagnosticering og behandling af taleproblemer samt med undervisning i fremmedsprog. Herudover kan kandidater arbejde inden for forlagsbranchen med udgivelser af ordbøger og leksikon, hvor der kræves viden om sprogs struktur og funktion, samt evnen til at danne sig et hurtigt overblik over komplekse sproglige sammenhænge.

Endelig er der en del kandidater, der vælger en karriere i forskningsverdenen via en ph.d.-uddannelse – enten i Danmark eller i udlandet. Det kan fx være en ph.d. inden for indoeuropæisk, hvis man har denne specialisering, men på grund af uddannelsens mange muligheder for specialisering i enkeltsprog er det også oplagt at skrive ph.d.-afhandling inden for andre sprogfag eller et kulturhistorisk emne.

Eksempler på arbejdspladser:

  • Underviser ved sprogskole
  • Redaktør med ansvar for lydbøger, Lindhardt & Ringhoff
  • Redaktør, Museum Tusculanums Forlag
  • Fuldmægtig, Undervisningsministeriet

Studieliv

Lingvistik er et lille fag, hvilket skaber en god ramme for det sociale liv på studiet, da alle kender hinanden på tværs af årgangene. Samtidig betyder det, at der er en god kontakt mellem studerende og undervisere. Mange arrangementer – herunder studiestarten – afholdes også sammen med audiologopædi, som ligesom lingvistik er en del af Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab. Blandt andet afholdes der en årlig sprogvidenskabelig julefrokost, en sommerfest og semesterstartsdrinks.

Fagrådet på lingvistik

Fagrådet for studerende på lingvistik beskæftiger sig med studieordninger, ønsker til fagudbud, forslag til sociale arrangementer og indretning af studenterrummet. Fagrådet har en repræsentant i Studienævnet på instituttet og HUMrådet (studerende fra hele fakultetet), som altid deltager i møderne, så det er samtidig et sted, hvor man får nyt om beslutninger fra oven og selv har mulighed for at diskutere spørgsmål og ønsker, der kan blive bragt videre. Fagrådet holder møde cirka én gang om måneden. Møderne er åbne for alle studerende på faget.

Faglige fora

Studerende på lingvistik kan deltage i de sociale og faglige aktiviteter, som arrangeres på uddannelsen fx møder i Fagligt Forum for Lingvistik og foredragsrækker i Lingvistkredsen, Dansk Funktionel Lingvistik, Sociolingvistisk Studiekreds og Selskab for Nordisk Filologi. De seneste år har en gruppe studerende arrangeret en sprogvidenskabelig studenterkonference med deltagelse fra flere universiteter i Danmark. Læs mere om initiativet her.

NorS-nyt for studerende

Hver måned udsendes et nyhedsbrev for alle studerende og medarbejdere ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab. I nyhedsbrevet kan du læse om aktuelle og relevante emner som undervisnings- og eksamensforhold, studievejledningens arrangementer samt job- og praktikopslag.

Nordisk kaffebar

Kaffebaren er det sociale samlingspunkt for alle studerende på instituttet. Her kan du nyde en kop økologisk kaffe og slappe af fra det intellektuelle stress og jag. I kaffebaren kan du også købe te, øl, vand og snacks til studievenlige priser og læse Politiken, Information, Weekendavisen og forskellige faglige tidsskrifter. Du kan også slappe af med et af de spil eller deltage i et af de mange arrangementer i baren som fx konkurrencer i Trivial Pursuit, turneringer i bordfodbold eller mere kulturelle tiltag som ferniseringer i Galleri Kaffebaren, hvor både in- og eksterne kunstnere kan udstille i en måned. Der holdes fredagsbar i Kaffebaren cirka en gang per måned.

Festudvalg

Festudvalget består af en flok engagerede studerende fra alle uddannelser og alle årgange, der inviterer til fest på instituttet cirka to gange i semesteret.

Sprogkrogen

Tårnværelset fungerer som socialt og fagligt samlingspunkt for studerende på sprogpsykologi, lingvistik, og kønsstudier.

Indoeuropæisk håndbogssamling

Studerende på specialiseringerne i indoeuropæisk har adgang til Indoeuropæisk håndbogssamling. Samlingen indeholder fagets vigtigste håndbøger og tidsskrifter og fungerer desuden som møde- og undervisningslokale og som fagligt samlingspunkt for studerende og undervisere.

Søndre Campus

Undervisningen foregår på Det Humanistiske Fakultet, som ligger på Islands Brygge på Amager. Fakultetet har omkring 8.500 studerende på over 70 bachelor- og kandidatuddannelser og et stort antal tilvalgsprogrammer og kurser inden for efter- og videreuddannelse. Få en rundvisning her:

Kontakt vejledningen

Spørgsmål til ansøgningsproceduren

Har du spørgsmål til:

  • den digitale ansøgningsportal
  • ansøgningsprocedurer

Kontakt

Spørgsmål til uddannelsens indhold

Har du spørgsmål til:

  • uddannelsens faglige indhold
  • uddannelsens opbygning
  • karrieremuligheder

NB. Du kan ikke på forhånd få vurderet din bacheloruddannelse i forhold til adgangskravene. 

Kontakt studievejledningen

Her ligger uddannelsen

  • Det Humanistiske Fakultet, Søndre Campus, Karen Blixens Plads 8, 2300 København S.

Lignende uddannelser